Twilight-mania

selam!

İlk yazımı şu aralar birçok kişiyi olduğu gibi beni de etkisi altına alan Stephenie Meyer'ın bir gece rüyasında görerek ilham aldığı ve müthiş bir seriye dönüştürdüğü Twilight serisi hakkında bir şeyler yazarak başlamak istedim.Şu aralar geçirdiğim uykusuzluk dönemimi düşüncelerle atlatmaya çalışıyorum ki düşüncelerden yorulup anca uykuya dalabiliyorum,dün de böyle bir anımda 4.kitap olan Breaking Dawn (Şafak Vakti) ın hala çıkmamış olmasını düşünüyordum.Kitabın Türkçe basımını satışa sunan yayınevi bildiğiniz üzere Epsilon yayınevi.Bu işte bence kesinlikle çok başarısızlar!İlk kitabı okudunuz mu?bilmiyorum bir sürü yazım hataları,çeviri hataları ne ararsanız vardı.Kitap aceleyemi geldi acaba diye düşünsek bile ilk kitabın orjinali 2005'te basıldı hadi popülaritesinin artması falan desek bu da 2006 yılının başlarına denk geliyor yani aceleye gelmesi gibi bir şey sözkonusu değil.Bunu da geçtim diğer kitaplarda da aynı hatalar göze çarpıyordu,özellikle de öylesine çevrilmiş gibi bir havası vardı sadece ticari kaygıyı ön plana çıkaran.Ayrıca müşterileriyle de çok ilgisizler maillere cevap yazmaya tenezzül bile etmiyorlar.Bakalım uzunca süredir beklediğimiz,diğer kitaplarda olduğu gibi korsan almamak için orjinalini almak istediğimiz Breakin Dawn'da bizi neler bekliyor.
Bu seriden bahsetmeye başlamışken filminden de söz etmemek olmaz ki o da hayranlarını hayal kırıklığına uğrattı,hatta o kadar ileri gitti ki yeni çekilmekte olan New Moon(yeni ay) filmi için yönetmeni değiştirdiler.Umarım olumlu sonuçlanır çünkü ilk film gerçekten kitaptaki heyecanı beyazperdeye yansıtamadı.Özellikle Edward ve Bella'nın romantizmini sadece vampir ve insan öğesi üzerine yoğunlaşılarak es geçilmesi izleyenleri olduğu gibi benide hüsrana uğrattı.
Ne diyelim umarım serinin 4.kitabı ve de Türk sinema seyircisiyle 20.kasım.2009'da buluşması beklenenen New Moon filmi bu hayal kırıklıklarını ortadan kaldırır.

Aklıma gelmişken ülkemizden de bir Twilight esintisi örneği sunmak isterim :)

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

© the missing moments
Maira Gall