bu sene izlediğim en iyi film-the king's speech


dün akşam gözlerimi bu ekrandan ayrımadan "king's of speech" i izledim.Türkçe adı ile "zoraki kral".ne muhteşem bir filmdi.bu sene hep filmlerde sıkıldığım için saniyeleri atlatarak film izleyen ben bu film de elimi klavyeye yakınlaştırmadım bile.nasıl bir oyunculuktur,nasıl güzel bir cast seçimidir...normalde sadece baş rol ve yardımcı oyuncuları ile konuşulan film tabusu bende bu film ile bitmiştir.çünkü en ufak rolde oynayan insanın bile önemini bu film ile anladım.

Colin Firth'ün kabiliyetinin,kişiyi canlandırmasının,bakışlarındaki gerçekliğin inanılmaz derece de etkileyici olduğunu gördüğümde mark darcy rolü ile hafızamda  belirmesi artık sona ermiştir,artık kral 6.george 'tur kendisi.zaten bafta ödülleri de bunu destekleyerek en iyi erkek oyuncu olarak kendisini seçti.

bu filmde colin firth kadar öne çıkan diğer isimse kesinlikle bana göre geoffrey rush oldu.karşılıklı sahneleri inanılmaz gerçekçiydi.beni şaşırtan diğer bir isimse sadece "harry potter" ve "alice harikalar diyarında" filmlerinde rol alan helena bonham carter'ın başarısıydı.çılgın hatun gerektiğinde böyle bir portre de sergileyebiliyormuş dedirtti bana!bu iki değerli oyuncu da bafta' da ödüllendirildi.

yazının başında da demiştim artık sadece başrol ve yardımcı oyuncuları ile konuşulan film tabusunu bu filmle yıkıldı diye bunun nedeni de Jennifer Ehle'dir.kendisinin rolü küçüktür.kral'ı tedavi etmeye çalışan lionel louge'un eşinin canlandırmıştır film de ama nedense beni çok etkilemiştir.


oyunculukları bir yana bırakırsak film ingiltere kralı 6.george'un(kraliçe elizabeth'in babası ) çocukluğunda yaşadığı sorunlar ile kekeme olması ve bu nedenle tahttan hep uzak kalmak istemesi ama sonunda tahtın kendisine kalması çerçevesinde gelişiyor.bu çerçeveyi ise kekemeliğini tedavi etme süreci ile dolduruyor.hiç arkadaşı olmamış bir kral'ın tedavisi sürecinde sadece kekemeliğini yenmesini değil,insanlarla arkadaş olabilemeyi öğrenme süreci bu filmin ana öğesi.KESİNLİKLE tavsiyemdir.

filmde canlandırılan kral 6.george'un gerçek sesinden savaş konuşması (film izledikten sonra bknz.)

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

© the missing moments
Maira Gall